Never say never

15:59
Why do we want to be different
We want something to define us, without realising that we are consciously showing off the label that we have, sadly we do good things just to be recognised by others, to gain popularity, to be known for the fame. In the end, we are nothing as what we are doing are just for names, for the lust of being the 'most' of all

Don't get me wrong, it is your life,
it is your future
For you to paint and determine
You might fell off
Or being told to get off
This is life
Where there are puddles in the path
Along the journey towards your 'success'
There are obstacles awaiting
Face it with pride
The only way to be proud.

The fullstop,
It does not end there...
For the future is never to be predicted
kata-kata

Apa khabar hari ini?

22:43
Soalan atas ini mungkin soalan paling cliche.Soalan yang macam 'eh takda soalan yang best lagikah?'
Soalan yang ringkas,tapi sebenarnya kalau kita luangkan masa,untuk dengar dan peka,ada jawapan yang kompleks menanti,yang ada isi tersirat juga tersurat,cuma mungkin kita perlu lebih sabar dan dengar.

Seringkali,kita sangat ingin bertanya,tetapi bimbang akan disalah anggap sebagai 'terlalu' mengambil berat.Adakah salah pada 'terlalu' itu?Adakah tidak layak atau tidak mampu.

Sungguh banyak sekali soalan yang bermain di mindaku.

Dan soalan ini aku tinggalkan pada kalian.
Tiada apa yang salah pada sebuah soalan,terpulang pada individu untuk menafsir.
Tanyalah, mungkin ada jawapan.

Tanyalah,mana tahu banyak yang hendak diluahkan.
Kadang-kadang ada orang yang hanya mahu pendengar
Bukan pengkritik,bukan penyokong
Hanya ada dan dengar
Sudah cukup

Kita berbeza

Sengaja,cuba aku fahami manusia dari perspektif lain
Teori dan hipotesisnya?
Aku tak tahu

Cubalah tanya dahulu.

Apa khabar hari ini?


                                        - bulan sabit di Samarahan
Impian

Impian yang menghidupkan

03:06
Impian adalah perkara yang membuatkan aku mahu hidup,untuk kejar dan gapai cita-cita,harapan serta impian.Kadang - kadang apabila rasa tidak produktif,bila diri mula lesu,soalan yang menerjah dalam minda ini mula bersoal jawab tentang sebab untuk aku HIDUP.Untuk aku kekal positif dan menyinar.Menyinar itu pada definisiku seperti seseorang yang dipenuhi cahaya semangat yang membuatkan dia mahu jadi lebih baik dan lebih lagi dalam semua aspek.

Pastinya pada setiap impian yang aku ada itu,harapanku supaya ia akan memanfaatkan masyarakat,alam dan manusia di sekelilingku.Kepuasan apabila aku berjaya menggapai sesuatu bukanlah terletak pada betapa hebatnya diriku,tetapi ia ada pada insan lain yang terkesan dengan kejayaan itu.Inspirasi dan motivasi bergerak seiring dalam perjalanan merealisasikan sesebuah impian.

Doa yang aku pinta pada Allah menjadi pembalut harapan yang meyakinkan aku akan potensi diriku.Moga-moga doa aku dimakbulkan.Pada orang-orang yang mendoakanku sama ada dalam pengetahuanku ataupun tidak, terima kasih aku ucapkan.Aku berdoa agar doa kalian juga dimakbulkan olehnya insyaAllah,

Kekal positif dan sentiasalah melihat daripada perspektif baik dalam kehidupan.
Percayalah,jiwa yang positif itu mendidik hati lebih gembira.


anugerah remaja perdana

Into the woods we go

02:26
Assalammualaikum,

Tomorrow is my favourite day.

1. Because it is Jumaat :)
2. I am going for camping

Yeeha, nature,green,fresh air, hereee I come.I miss you,i miss you!

Into the woods we go.

p/s: I am going to pack now.Can it be any more last minute? hahaha

hiking

Hiking Cherok To'Kun

20:03
Assalammualaikum,

Waktu mendaki bukit tiga-tiga tak bersembang sebab melayan perasaan @ menikmati keindahan alam.Lepastu Anis terjumpa pakcik baju putih ni,dan dengan friendlynya Anis tegur pakcik tu
" Pakcik,you sado-lah"

Jumpa uncle-uncle yang masih kuat walaupun berusia daripada kami tiga orang T_T

Ceritanya,kami dah penat nak mendaki,tapi pakcik baju putih cakap tempat rehat dah dekat,maka dengan penuh semangat yang meningkat kami pun cepat-cepat jalan.Tapi,dah beberapa selekoh kami harungi (ceh!) tak nampak pun tempat rehat.

Akhirnya,jumpa jugak tempat rehat yang ada kerusi batu,dannn ada pak cik tu.Apalagi,ajak selfielah.
        




Pendakian ke bawah diisi dengan sesi psikologi dan kaunseling sambil bertukar-tukar pendapat.Hahaha.Pada pendapat aku suasana dan tempat memainkan peranan untuk kita ceritakan sesuatu atau 'open up' pada seseornag tentang masalah ataupun perkara yang kita rasa sangat peribadi.

So, I noticed that most of my posts this year are kind of serious and I decided to share this 'go green and be fit' day of mine! hehe

11 Februari 2016

Till next post, -> Study Tips for SPM.
better

2016 and think

02:18
Assalammualaikum,

Here a bigggggg smile. :)

Selamat tahun baru berdasarkan kalendar Masihi.2016.
Camna tahun ni?New year new me?

Or better quotes and even better principe to hold on this year?Anyway,I wish you all are able to accomplish your life goals.Cherish every moment and make new experience.Be true to yourself.Delve deeper within your soul.Ask yourself what is your purpose of living?Apart from getting good grades,become someone you've been imagining to be someday and etcetera.What is the 'ONE'?
Have you actually find yourself?Know the Creator?The one who created you and the world we are living in.

I hope whatever we do,we know why we are the caliph in this dunya.We are not only created to live but to be the thing that moves the world.To be a changer towards something good.This Earth will continue orbiting on its axis as long as the sun rise in the East.What about us?Are we just gonna live this life without having any idea that will push us to be better human each day?Just doing the routine without improvising ourselves.Is that what you want.

As writing this,I am also thinking "What is the basic purpose of life?"

Let us think.Feed your thoughts.Think and think.Be more productive.Be a better muslim.
Make a list and at the end of the day make sure some of it had been accomplished.Take it slow but keep the momentum.

Here visit this website -  productivemuslim.com

And I'd like to suggest you to read surah Al-Waqiah and also the meaning so that you can understand it better.InsyaAllah,

May Allah bless us and we strive to better.

Keep thinking cause there's answers to every question.

Popular Posts

Flickr Images