Saat Magikal Bersama Lipice

02:13

Assalammualaikum.

kawan-kawan,pembaca-pembaca,makcik-makcik,adik-adik,kakak-kakak,abang-abang... dan

                             SEMUA YANG ADA DI BLOG INI!

Ishh, tak pernah-pernah buat macamni.Ada apa2 ka? Ehmm,okay dulu aku ada tulis pasal lipice kan dengan entry bila punya.Siapa yang baca mungkin dia tau.Tapi untuk yang tak baca lagi kan baca ini.

Okay,itu bukan motif aku untuk menulis.Bercerita tentang post yang sudah lepas.Bukan.Bukan. Hanya nak cerita tentang "lihat tajuk di atas".

                      SAAT MAGIKAL BERSAMA LIPICE

Aku pun tak ingat betul2 bila kali pertama aku beli lipice ni.Tapi........Cerita pun bermula...

    Selalunya kalau aku baca majalah Mangga kot,waktu membuka helaian kertas tu mesti akan terjumpa iklan lipice.Okay,sebenarnya majalah mangga tu mak cik aku punya.Hehe.Dah boring kat rumah tok umi bacalah majalah kan.

Selalunya,dekat tv ada iklan lipice.DEkat majalah pun ada.Oleh sebab perasaan curious yang membuak-buak.Ceh,macam darahlah pulak membuak-buak.Okay,whatever.

Aku pun naklah jugak ada lipice kan.Yang betsnya lipice ni, ton warna dia tak terang jadi sesuailah untuk teenagers.Kalau lipstick tu macam terang sangat nampak obvious sangat.Kalau pakai lipice sheer color dia ikut individu tu punya darah kot,jadi nanti warna mulut kita takkan sama walaupun pakai lipbalm yang sama.

                                                      

Aku ni tak gemar sangat dengan lip gloss atau lipstick.Oleh sebab tu bila jumpa lipice ni aku rasa macam paling sesuailah kan.Bila pakai lip gloss aku rasa macam wow bersinarnya bibir ni.Rasa macam semua orang tengok kita.Bila pakai lipstick pulak rasa macam terang gila dan tak sesuai untuk remaja.

     Disember tahun 2010 aku agak2 first time aku beli lipice kot.Waktu nak ke kenduri kahwin pak su aku pakailah lipice sheer color.Masa nak bersiap tu tok umi pun pinjam lipice aku.Tok umi kata cantik sebab warna dia kan.

Mula dripada situ,makin ramai orang yang tahu pasal lipice dalam family aku.Akulah penjaja ceritanya,siapa lagi.Sampaikan sekarang ni dua mak cik aku yang aku pinjam majalah Mangga depa pun pakai lipice.Hebat tak,penangan lipice?


                                                              
                                                 
Hahaha.Bila banyak yang suka aku syorkan depa beli.Why not,kan?Harga pun affordable takda lah sampai berpuluh-puluh.RM 14.90 sahaja.Baru-baru ni waktu pergi Tesco ada Lipice Value Pack beli lipice sheer color dapat lip gloss.Apa lagi,belilah kan.Dahlah murah buy 1 free 1 RM 14.90.

Lagipun mini lipbalm yang dapat free tu dah semakin pendek.Mestilah beli yang baru,kan?Waktu dapat mini lipbalm tu memang gembira gila.Yeah,dahlah tak pernah dapat surat kan,ada benda free pulak.

Dengan cuaca di Malaysia ni.Taklah panas sangat cuma kadang2 kita yang tak minum banyak air lepastu pergi jilat bibir pulak.Lagilah merekah.Sebab itulah kena d bend yang protect bibir kita dri sinaran UV.Lipice fruity ada menthol,jadi bila pakai bibir rasa sejuk ja.Barulah bersemangat.

                                                                 

Waktu kenal dengan lipice aku ada buka website di dan baca tentang cara protect bibir kita,siap print lagi tau.Yalah berguna jugak untuk bibir.

Selalunya aku pakai lipbalm mini free tu di sekolah.Dahlah kecik senang nak simpan dalam poket boleh pakai senyap2 pengawas tak nampak kan.Bila pakai tu rasa macam..Entah,tapi rasa gembira ja.Asyik nak senyum ja rasa.

I love lipice forever.Harap lipice dapat keluarkan lagi banyak produk yang cantik dan elok. :)

SEtakat ni aku dah ada Kissy pink,Lipice sheer color dan lip gloss Candy apple .
Bila pakai lipice,senyum nampak cantik jaa.Eh,terperasan pulak.Takpa kan.

You Might Also Like

0 comments