Nothing's Same. Must be Different.

03:09


Differences Make Everyone Know They Have Something Others Don't Have

        
      Malam tu aku rasa macam nak buka blog sorang kawan aku ni.Nama dia Amirah jadi aku terus taip "aforamirah.blogspot,.com". Wow,banyaknya perubahan. Aku terkejut layout dan header dari pink bertukar ke white pearl kerana setahu aku dia baru siapkan blog ni minggu lepas. Perubahan drastik. Perlahan-lahan aku scroll ke bawah. Semua post dia dalam english.Aku baca bait-bait perkataan. English dia lagi terror dari akulah.Boleh dapat A++ kalau essay fikirku.

          English dia memang terbaiklah.Perasaan yang rasa macam kenapa macamni? dirasai tiba-tiba.Sifat curiosity aku memuncak.Sebab sbox dia pun tengok macam dah banyak penjejak padahal blog dia baru unprivate minggu lepas.


            Aku scroll ke atas kembali. Amirah-Jakarta. Aku tersedar! Rupa-rupanya tersalah taip.Aku ingat kembali habis tu apakah link blog dia sebab aku pasti ianya aforamirah.. Aku cuba try. (manglish) aforamira.blogspot.com    aku buang huruf 'h' itu jauh-jauh. Ya,inilah blognya. Lagu Penakut dinyanyikan oleh Yuna Zarai membuatkan aku tersenyum. 

             Sememangnya tiada apa yang sama di dunia ini. Pasti ada yang berbeza. walaupun tersilap hanya satu huruf ia membawa aku terus ke jakarta dan membaca setiap post oleh Amirah yang tak pernah kukenali. Kalau nak tahu kalau tersalah letak titik pun kita mungkin akan tersampai di tempat yang lain. Yang sememangnya bukan destinasi yang kita mahukan.



           

You Might Also Like

2 comments

  1. thanks. baca blog saya... anyway blog u pon menarik.... ceria sangat.. ;)

    ReplyDelete
  2. tma kasih..thanks sangat2 akak sbb follow

    ReplyDelete