Talking to myself

22:40

     Kalau ada orang nampak saya cakap sorang-sorang sambil jalan,sambil perbetul tali kasut, sambil tulis nota buat tak tahu saja. Itu adalah salah satu natural phenomena dalam diri saya. Okay sila gelak ketawa sekarang.Saya tak suka cakap dalam hati,saya suka express apa yang saya rasa.Bukanlah tak cakap dalam hati langsung cuma macam dah jadi normal dah kalau saya berbincang dengan diri saya sendiri.Okay,tak paham ka?

Selalunya tak sarapan macamni
       
Paling selalu saya cakap masa jalan dekat kaki lima tepi padang di sekolah waktu jalan nak ke perhimpunan. Sebab saya jalan sorang-sorang jadi cakap pun sorang-soranglah.Kadang2 saya argue dengan diri sendiri pasal benda yang saya bincangkan dengan diri sendiri. Macam cakap pasal nak beli benda yang berlainan.Contohnya novel dengan sunblock.Dua novel kalau 1 RM 15.00 kiranya dua RM 30.00 lah kan.Sunblock kebanyakan dekat RM 30.00 harga dia.

             Saya ada banyak novel jadi saya akan selalu bandingkan dua benda tu.Kalau beli dua novel sama ja dengan beli sunblock.

First                        : "tapi nilai sesuatu benda dengan harga dia mana boleh banding.
Second                  :  "Banyak lagi benda aku boleh beli kalau aku tak beli novel"  
Then                       :  "Tapi aku suka baca novel" 
It keeps going     :  "Tapi kalau tak beli novel tu mesti duit yang guna untuk beli semua novel       yang berlambak    kat rak tu banyak dan boleh kumpul untuk beli kamera DSLR"

                Macamlah novel aku ni dah  beribu. Ekleh*And I will continue talking to myself and I only stop when I thinks that I'll talk about it when the time I'm at the Watsons or Guardian or Tesco to decide whenever I should buy the sunblock or not.

                     Sebab aku selalu cakap sorang-sorang ni antaranya takkan aku nak cerita semua perasaan dan hal remeh-temeh seperti di atas dekat orang lain.Mesti depa pun boring nak dengar.Dan bila cakap sorang2 rasa happy la jugak sebab kalau cerita dengan orang nanti ada komen "tak payah dok pikir la hang beli ja lah" sebabtu aku suka cakap sorang2 sendiri cakap sendiri balas.Takda orang nak kritik. Okay saya tahu saya memang unik!

Kalau orang yang tengah baca ni rasa saya ni unik atau pelik sila komen!Haha..Takamu komen tulis kat sbox ja.


You Might Also Like

0 comments