Jom pergi ROAD WALK

22:16

                                                                         


                                                                          


                                     




       Hai, Deepavali ni sekolah saya cuti seminggu.Lama kan?Taktau nak buat apa.Homework ada tapi biasalah malas nak buat,buat macam tak ada tapi nanti hari Sabtu baru teringat 
                                          (homework aku tak siap lagi,macamana ni?) Haha
        
        Sekarang ni tengah busy suruh kawan-kawan like page PTS ONE dengan KOMIK-M sebab saya ada masuk peraduan "SAYA LIKE".Saya ada juga masuk peraduan Bongkar Kod Rahsia Hadiah dia semua best-best jugak.

                                                                                          
                                                                    
          Nanti nak pergi Penang sebab nak pergi RoadWalk.Okay,roadwalk  tu dia macam jual barang-barang yang dah diguna.Murah la kan kiranya.Macam-macam ada.Selalunnya kalau pergi sana aku beli buku.Dulu aku pernah pergi dekat satu apek cina ni, dia jual banyak buku.Lepastu aku pun belek-belek cari novel kan.Last kali waktu tngah cari-cari tu kan aku jumpa ,acam banyak la novel pts.Dia macam dah terletak sekali .Dah la memang banyak buku yang dia susun. Nama pun road kan bukan dekat rak dekat atas jalan ja.

                                             

         Tau tak macam dekat pasar kan,penjual letak satu hamparan macam tikar lepastu letak barang jualan kan.Haa macam tulah.Punya banyak buku macam lautan buku.Haha.Okay berbalik pada novel pts tu kan.Ada macam 7 kut atau 5.Apa lagi belilah kan lagipun novel tu semua elok-elok lagi.Murah ja RM 2 satu kalau beli dekat kedai buku mesti belas-belas original kan.

        Tapi baru-baru ni bila pergi cari apek tu tak jumpa pulak.Kalau tidak boleh beli buku kat situ.Ada jugak orang lain jual buku,tapi kebanyakannya majalah lama.Taklah suka sangat baja majalah lama ni.Tapi kalau majalah lama yang aku suka majalah KAWAN.Sekarang majalah KAWAN nipis + lebar.Kalau dulu kecik dan tebal macam novel.

           Nanti pergi harap-harap apek tu ada.Aku suka pergi kedai murah.Macam kedai yang barang terpakai.Bukannya tak ada duit tapi kadang-kadang benda yang ada kat kedai tu tak dijual di kedai lain.Haritu aku ada pergi satu kedai ni,terjumpa komik Archie's aku suka baca komik tu sekarang selalunya beli di Popular tapi yang di kedai tu edisi lama punya..Kira bernilai jugaklah kan? : ) 

                                                                         

semua gambar diambil di :  http://cyanamoose.blogspot.com

You Might Also Like

2 comments

  1. salam sis farah.... nice meeting u here. nk gi roadwlk ek? mmg menarik tempat tu. btw good writing. keep it up. keep in touch ya.

    ReplyDelete
  2. walaikummusalam,thanks sudi datang...terima kasih jugak atas gambar2 yang cantik.. :)

    ReplyDelete